Hauptmenü

Header

 

1.12.13

Love EVERY Body – Body Positive Workshop #1

Dear Body!


Hallo ihr Lieben,

mit einem Brief an meinen Körper beginnt heute ein Online-Workshop, der von der zauberhaften Leah ins Leben gerufen wurde. Ziel ihres Workshops ist es, seinen Körper lieben zu lernen. So wie er ist. Anstatt uns darauf zu konzentrieren, was unschön ist, das Schöne sehen.
Als ich von diesem Projekt gehört habe, habe ich sofort gewusst, dass ich daran teil nehmen muss. Seinen Körper zu lieben, so wie er ist, ist so ungemein wichtig. Und es geht hier nicht explizit um uns dicke Mädels. JEDER sollte in der Lage sein, seinen Körper anzunehmen. Mit ihm zusammen zu arbeiten, anstatt gegen ihn. Glücklich sein, zufrieden sein. Beides ist wichtiger als die perfekte Figur, die sowieso nicht existiert. Wenn man mit sich und mit seinem Körper im Reinen ist, dann kann man beginnen Veränderungen herbeizuführen. Gemeinsam.

Hello lovelies,

with a letter to my body starts a new online workshop, created by the enchanting Leah. The intention of this workshop is to learn to love your body. Just the way it is. Instead of focus upon the unbeautiful things to see the beautiful.
When I heard from this project, I've known from the first minute, that I have to take part. To love your body, like the way it is, is so immensely important. And this is not explicit for the fat girls. EVERYONE should be able to embrace the body he/she has. To work with it, not against it. Happiness, satisfaction. Both is more important than the perfect body, who doesn't exist. If you are in line with yourself and your body, than you can start with changes. Together.



left: at the age of 5 / right: at the age of 6

Lieber Körper,

in den 36 Jahren, die wir uns nun schon kennen, haben wir eine Menge zusammen erlebt. Gemeinsam sind wir dem Tod von der Schippe gesprungen und haben so manche Krankheit überstanden. Egal ob es der akute Blinddarm war, der drohende Ileus oder nur ein ganz simpler Schnupfen. Du hast uns da schon durch manövriert.

Und zum Dank habe ich dich … gehasst. Gehasst, weil du nicht perfekt warst. Eine Diät nach der Nächsten musstest du durchstehen. Mehr als einmal habe ich dich in dem Wahn, den perfekten Körper zu erlangen, bis an deine Grenzen gebracht.
Du hast versucht, mit mir zu reden. Mir zu sagen, dass da was ganz und gar aus dem Ruder läuft. Doch ich habe nicht auf dich gehört. Und wenn du mal wieder die Oberhand gewonnen hattest, wurde mein Groll auf dich immer größer.

Dein letztes Aufbegehren endete in einem totalen physischen und psychischen Zusammenbruch. Und nachdem alle Versuche meinerseits, mich dir entgegenzustellen, gescheitert waren … erst dann fing ich an, zuzuhören.

Erneut rappeln wir uns gemeinsam auf. Du bist immer noch nicht perfekt. Im Gegenteil. Die ganzen Narben, die ich dir im Laufe der Zeit zugefügt habe, machen dich eigentlich noch unperfekter. Doch das ist nicht länger von Bedeutung. Ich werde lernen, es zu akzeptieren und dich zu lieben. So wie du bist.

Dear body,

in the 36 years we know us, we've gone through a lot of shit. Together we cheated the death and overcome quite a few diseases. No matter if it was the acute appendix, the imminent ileus or just a simple cold.

And in thanks … I hated you. Hated you, because you wasn't perfect. You had to relive one diet after another. More than once, I pushed the envelope with my illusion to get the perfect body.
You've tried to talk to me. To tell me, that something is out of control. But I didn't listen. And when you prevailed I hated you more and more.

Your last uprising resulted in a huge physical and mental collapse. And after all my tryings to oppose against you failed, I've started to listen.

Again we recover together. You're still not perfect. Far from it! All those scars attached to you makes you more imperfect than ever. But this is no longer relevant. I will learn to accept it and to love you. Just the way you are.



Left: at the age of 13 / right: at the age of 15

Den Weg, von dem ich in dem Brief schreibe, bin ich schon ein Stück gegangen, aber ich bin noch lange nicht am Ende. Ich finde es toll, dass Leah den Workshop zum Jahresende begonnen hat. Ich bin gespannt, wo ich nächstes Jahr sein werde.

I left a distance behind me already from this way I talk about in the letter, but I'm not at the end. It's great that Leah starts this workshop at the end of this year. I'm curious where I'll be next year.


Love, Mel … xoxo

Kommentare:

  1. You've been through such a lot Mel and should be proud you're still here. Our bodies are stronger than we think. Yours has put you through some hard times but has also SEEN you through some hard times. You know I think the world of you and I can't wait to see how you feel about your body in a year's time. x x x

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. We've all gone through a lot of good and bad things and we all have different stories to tell. xxx

      Löschen
  2. Guten Tag from England. I found this blog as I too am taking part in the workshop.

    You were an adorable 5 and 6 year old. And you look fab in your teenage photos, and so beautiful in your profile pic.

    Being imperfect is in it's own way perfection. You are unique, there is only one you, body, mind and soul. I hope that you will see that in the future. I look forward to reading more from you.

    Roxilicious82 @ Simply Roxilicious!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you for your nice words. I hope, I'll find time to read all the other posts soon. :)

      Löschen
  3. You're such a strong person to overcome those things and I hope that this time next year you will have gained everything you want from this workshop and love your body, because you are gorgeous! Emma, xxx

    AntwortenLöschen
  4. That is such a powerful letter. I'm sure it wasn't easy to share either.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you. ♡ No it wasn't, but not every new journey begins easy. Sometimes it's important to push the envelope and go deeper to find yourself.

      Löschen
  5. You look so cute on all those pics! And specially beautiful on your profile.
    I hope next year will find you closer to the relationship you wanna have with your body.
    X X X

    AntwortenLöschen
  6. Ich koche seit einigen Jahren jeden Tag :)
    Seit so 15 war, habe ich mich immer mehr für das Kochen interessiert, habe Kochkurse gemacht und seit dem koche ich jeden Tag, weil ich es liebe. :)

    Versuch dich mal dran, das ist echt eigentlich ganz einfach :)

    Ich komme aus der Nähe von Darmstadt und du?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ich und kochen, ohje. ^^ Ich backe irgendwie lieber. :D

      Kassel aus dem "hohen Norden" von Hessen. :)

      Löschen
  7. Thank you for sharing your letter Mel. You are such a beautiful woman, inside and out. I hope that we will get to meet one day :) looking forward to reading your future posts x

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Aww … thank you. ♡ That's so kind. Maybe I'll be able to visit London in the future. :) x x x

      Löschen

Feel free to leave a comment. I'm happy about every single one I get. And be sure: I don't bite, maybe just nibble a bit. ;) xoxo